Duhai Insan

Kalau menjadi manusia janganlah jadi manusia biasa, rapuh IMANnya, sempit mindanya..jadilah manusia LUAR BIASA, gah jiwanya, kental imannya, tertib solatnya, & fasih Qurannya..

Monday 16 May 2011

..Pandainya??..

                           
Lawak = Lucu = Kelakar


Soal Jawab Guru dan Sin Chan
Guru : Kenapa awak lambat? 
Sin Chan: Kerana sebuah papan tanda. 
Guru: Papan tanda mana ? 
Sin Chan: Yang ada tulisan, "Sekolah di hadapan, jalan pelahan." 

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*- 

Guru: Sin Chan, Macam mana awak eja perkataan "BUAYA"? 
Sin Chan: "B-O-O-W-A-Y- A" 
Guru: Bukan, Salah tu. 

Sin Chan: Mungkin itu salah , tapi Cikgu tanya saya macam mana saya 
mengeja nya, itu lah yang saya eja ! 

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-* 
Guru: Apakah formula untuk air? 
Sin Chan: "HIJKLMNO"!! 
Guru: Apa yang awak cakap tu? 
Sin Chan: Kan kelmarin Cikgu kata H to O! 

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-* 

Guru: Sin Chan, Pergi ke Peta Dunia tu, cari dan tunjuk mana 
Amerika Utara. 
Sin Chan: Di sini Cikgu, Sin Chan menunjukkan tepat kat Peta dunia 
yang 
tergantung kat hadapan kelas! 
Guru: Betul. Sekarang, Kelas, Beritahu saya siapa yang jumpa 
Amerika Utara? 
Kelas: Sin Chan Cikgu! 

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *- 

Guru: Sin Chan, beritahu satu perkara penting yang kita tak ada 
10 
tahun dulu. 
Sin Chan: Saya Cikgu! 

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-* 

Guru: Bagaimana kita boleh mengelak penyakait yang di sebabkan oleh 
gigitan serangga? 
Sin Chan: Jangan kena gigitserangga. 

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -**-*-*-* -* 

Guru: "Boleh tak sesiapa beritahu saya perkara yang kamu tahu 
berlaku 
secara kebetulan?" 
Sin Chan: "Cikgu, Ibu dan Bapa saya berkahwin pada hari yang sama, 
pada masa yang sama dan juga pada waktu yang sama." 

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-* 

Guru: Sin Chan, aneh sunggud stokin yang awak pakai ni, satu warna 
hijau berbintik hitam dan satu lagi berwarna merah berbintik biru. ! 
Sin Chan: Ya betul Cikgu, memang nampak aneh, saya pun hairan 
kerana terdapat 
sepasang lagi dengan warna yang sama kat rumah . 

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-* 

Guru: Sekarang, Sin Chan, Sebetulnya beritahu saya dengan jujur 
adakah 
awak berdoa sebelum makan? 
Sin Chan: Tidak Cikgu , Saya tak perlu buat begitu , kerana saya 
tahu 
ibu saya adalah seorang tukang masak yang bagus. 

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-* 

Guru: Sin Chan, Karangan awak "Anjing saya" adalah sama seperti 
yang di 
karang oleh Adik awak. Adakah awak meniru kerja dia? 
Sin Chan: Tidak Cikgu , ia hanya lah anjing yang sama! 

*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- *-*-*-*-* -*-*-*-*- * 

Guru: Siapakah orang yang kita panggil yang tak henti henti 
bercakap 
tetapi orang tak berminat nak dengar? 
Sin Chan: Seorang Guru, Cikgu !! :D

1 comment:

  1. haha :) lawak2...eh, awak dulu skolah smkap ea? n kisasian? batch biler ea? kite satu batch ke?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...